דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היפוך עובר טבעי ובטוח עם רפואה סינית 

מאת    [ 11/11/2011 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 3279 פעמים ]

כאשר העובר גדל ברחם הוא נמצא רוב הזמן בתנוחה אנכית עם הראש למעלה. בחודש השמיני (שבועות 32-36 להריון) הוא אמור להתהפך כדי לאפשר מעבר של הראש תחילה דרך תעלת הלידה לעבר היציאה. לעתים, עקב סיבות שונות, תהליך טבעי זה אינו מתקיים והעובר נותר עם הראש למעלה או בצד. מצב זה מכונה "מיקום עוברי לקוי". העובר נמצא במצג עכוז או מצג אופקי ו"נתקע" במצבו זה ככל שהשבועות נוקפים, ככל שיש מי שפיר מרובים וככל שהוא מוסיף לגדול ברחם.

האם נעשית בדרך כלל מאד עצבנית, במיוחד אם זה הריון ראשון, כאשר הימים חולפים ובתמונת האולטרה-סאונד נראה העובר ללא כל שינוי במיקומו. יש מספר סכנות וסיבוכים שמקורם במיקום עוברי לקוי. לדוגמא התינוק עלול להיוולד בלידת עכוז או אף להגיע לאי ספיקת חמצן מכריכת חבל הטבור סביב צווארו.

הטיפול המודרני שמוצע בדרך כלל הוא די בעייתי. הוא כולל עיסוי בטנה של האם הנסערת בתקווה לגרום לעובר לנוע בכיוון הנכון. מיותר לציין שזהו תהליך מסוכן עבור האם והעובר גם יחד.

ישנה כמובן גם האופציה של ניתוח קיסרי. הרפואה הסינית טוענת שהאם תיפגע מניתוח שכזה עקב הנזק שנגרם למערכת הרבייה שלה. במונחים סיניים זוהי פגיעה בצ'י הכליות ובתשתית הגוף. על פי הרפואה הסינית הפלה אחת או ניתוח קיסרי שווים לנזק שנגרם משבע לידות!

נוסף על כך, ישנו גם את העניין שבניתוח קיסרי לא מתקיימת לידה בצורתה הטבעית על מלוא היבטיה. יש הטוענים (גם במערב) שמעבר דרך תעלת הלידה חשוב מאד להתפתחותו הפיסית והנפשית של התינוק.

הרפואה הסינית מטפלת בהיפוך העובר באופן אלגנטי ונוח. האישה יושבת או כורעת על ארבעותיה בעוד המטפל מעביר מקלון מוקסה בוער בסמוך לנקודת דיקור ספציפית – UB 67 (מרידיאן שלפוחית השתן בנקודתו האחרונה שממוקמת בצד האצבע הקטנה שברגל) מבלי לגעת כלל בעור. מקלון מוקסה מעוצב כסיגר עבה ומכיל שכבות מיובשות ודחוסות של הצמח לענה. צמח זה ידוע בשמו הלטיני Folium Artemisia Argyi  או  AI YE בסינית (ראה בספר "צמחי מרפא סיניים – מטריה מדיקה" עמוד 159).  כאשר צמח זה בוער הוא אמור להקרין חום חודר ואנרגיה מיוחדת.  

התוצאות מפתיעות למדי. העובר מסתובב כך שראשו פונה כלפי מטה ב-95% מהמקרים תוך 3-14 יום מהטיפול הראשון. הסיבה לתחום הזמנים הרחב הזה נעוצה בעיקר במצבה הכללי של האם מבחינת תשתיתה הפיזית וכן גם במצבה הרגשי.

הטיפול במיקום עוברי לקוי במרפאתו של אפי כפיר מורכב מפגישה אחת בלבד. בן/בת הזוג או ידיד/ה מוזמנים לבוא עם האישה. מיד לאחר בדיקת האם וקביעת האבחנה, המטפל מדגים ומראה לבן/בת זוגה של האם את הדרך הנכונה והמדויקת לעבוד עם מקלון המוקסה על הנקודות ברגלי האישה. ניתנת כמובן הדרכה כיצד להדליק, לאפר, לחמם ולכבות את מקלון המוקסה בבטיחות וביעילות.

במקביל האישה מודרכת כיצד ליצור במוחה הדמייה שלפיה העובר משנה את מיקומו באופן טבעי. עוברים מגיבים  לקולות וגם לאור. ניתן להצמיד זוג אוזניות, שממנו בוקעת מוסיקה, לבטן התחתונה של האם והעובר יגיב לעתים קרובות בניסיון לנוע לעבר הקולות. ניתן גם להצמיד פנס לבטנה התחתונה של האם, בחדר מוחשך, דבר שעשוי להביא את העובר לנוע לעבר האור.

האישה ובן זוגה חוזרים בבית פעמיים ביום, 15-20 דקות בכל פעם, על התהליך אותו ראו במרפאה. התהליך תורם רבות להרגשת תמיכה ואחווה בין בני הזוג שמביאים יחד חיים לעולם. יש לציין שלתהליך זה אין כל תופעות לוואי. זוהי דוגמא טובה לדרך שבה הרפואה הסינית עוזרת לרך הנולד להגיע בריא ושלם אל העולם וכן גם שומרת על האם ומונעת ממנה סיבוכי לידה מיותרים.

למטפל עצמו הרגע בו האשה מתקשרת באושר לאמר שהעובר התהפך בשלום הוא אחד הרגעים מלאי הסיפוק הגדולים ביותר שישנם.

דרך אגב, טוב שהתינוק נפגש בשלב כה מוקדם בחייו עם הרפואה הסינית… ה"חיסרון" היחיד הוא שאותם תינוקות "הפוכים" נוטים משום מה להיוולד עם עיניים מעט מלוכסנות וכן עם תאווה עזה לצ'או מיאן ולאורז מאודה ברוטב סויה…

 

 

אפי כפיר L.Ac מומחה בינלאומי לרפואה סינית  אתר הבית: www.kfir.net 
מטפל מזה יותר מעשרים וחמש שנה. המרפאה ממוקמת ליד בית החולים איכילוב במרכז תל אביב. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי אפי כפיר L.Ac בלבד. 
לקביעת תור יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב